Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1290959
Har fixat en bra begagnad fjärrkontroll till mitt centrallås då den gamla ballade ur totalt. Drog ur batteriet på nån minut. Testade att göra ren den men fortsatt batterislukande. Har kollat runt och på volvo i Gislaved fixar dom inkodningen för strax under 700:-. Undrar om det är någon i trakten kring kinds härad som löser det billigare
20181225_131225.jpeg
20181225_131225.jpeg (32.76 KiB) Visad 1488 gånger
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av johnnype
#1290989
Hej!

Volvo kan inte koda in den begagnade överhuvudtaget. För till den där fjärren så har du väl inte något papper med dess lösenord?

Kan se ut såhär

PIN: 00445329 Seed: FD1D3D909D8F589B
av vjohnj
#1291020
Så Volvo kan inte koda in mot system likt andra system ex larm/garage etc,etc.
Genom att sätta bilens system i lärläge och programmera fjärr mot system, genom att bara sända med fjärr?
av vjohnj
#1291025
GLIZ skrev: mån 07 jan 2019, 22:14 Har fixat en bra begagnad fjärrkontroll till mitt centrallås då den gamla ballade ur totalt. Drog ur batteriet på nån minut. Testade att göra ren den men fortsatt batterislukande.
Vad menar du med drar ur batteri. I fjärr eller bil?
Om det är i fjärr och den tömmer batteriet på nån minut så har du total kortslutning, vilket jag inte tror, för då kan ej fjärr fungera alls. Vad för batteri har du? nått du hitta liggande i låda sedan 20år tillbaka. Eller ett helt nytt med bra sista datum på?
Användarvisningsbild
av johnnype
#1291064
vjohnj skrev: tis 08 jan 2019, 10:27 Så Volvo kan inte koda in mot system likt andra system ex larm/garage etc,etc.
Genom att sätta bilens system i lärläge och programmera fjärr mot system, genom att bara sända med fjärr?
Nej, du måste köpa en ny dosa där kodkortet ingår. Ladda in en gammal går ej hos Volvo ÅF.

Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. ;-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291068
vjohnj skrev:
GLIZ skrev: mån 07 jan 2019, 22:14 Har fixat en bra begagnad fjärrkontroll till mitt centrallås då den gamla ballade ur totalt. Drog ur batteriet på nån minut. Testade att göra ren den men fortsatt batterislukande.
Vad menar du med drar ur batteri. I fjärr eller bil?
Om det är i fjärr och den tömmer batteriet på nån minut så har du total kortslutning, vilket jag inte tror, för då kan ej fjärr fungera alls. Vad för batteri har du? nått du hitta liggande i låda sedan 20år tillbaka. Eller ett helt nytt med bra sista datum på?
Fjärren. Nytt batteri. 3V CR2032.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291071
johnnype skrev:
vjohnj skrev: tis 08 jan 2019, 10:27 Så Volvo kan inte koda in mot system likt andra system ex larm/garage etc,etc.
Genom att sätta bilens system i lärläge och programmera fjärr mot system, genom att bara sända med fjärr?
Nej, du måste köpa en ny dosa där kodkortet ingår. Ladda in en gammal går ej hos Volvo ÅF.

Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. ;-)
Enligt verkstadskillen jag pratade med skulle det gå att fixa.
Finnvedens bil AB.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1291073
GLIZ skrev:
johnnype skrev:
vjohnj skrev: tis 08 jan 2019, 10:27 Så Volvo kan inte koda in mot system likt andra system ex larm/garage etc,etc.
Genom att sätta bilens system i lärläge och programmera fjärr mot system, genom att bara sända med fjärr?
Nej, du måste köpa en ny dosa där kodkortet ingår. Ladda in en gammal går ej hos Volvo ÅF.

Om du plockar inre backspegel plus dosorna på skroten (från samma bil!!). Så kan jag hämta ut nycklarnas koder och lägga in dom i en annan bil. ;-)
Enligt verkstadskillen jag pratade med skulle det gå att fixa.
Finnvedens bil AB.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Fjärrkontroller säljs på bildelsbasen så det är nog möjligt att lösa inkodning.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av johnnype
#1291075
Och då pratar vi om fjärren i bilden först i tråden, inte startnyckel.

Om du åker dit får du gärna rapportera om de kan det eller ej. Min senaste information säger att det inte går på märkesverkstan så jag vill gärna veta.

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]