Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ancelito
#1290586
Tjenare tänkte hör om någon har vart med om detta? Vad behöver göras kan man göra det själv med en vettig data eller måste man in på Volvo/skobes ? Någon som vet om det är en service signatur via dator som behövs bara eller kommer det om kuddarna är dåliga eller nåt sånt ?



AB7E08B5-D9DB-4134-8683-4AD3911DE23F.jpeg
AB7E08B5-D9DB-4134-8683-4AD3911DE23F.jpeg (89.53 KiB) Visad 373 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1290657
Det räcker med spänningsfall i batteriet för att det där felmeddelandet ska dyka upp.

Går att släcka,med en felkodsläsare som tar Volvo specifika.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av MickeM
#1290675
Läs och skriv upp hela koden, innan den/dom raderas.

När bara färddator varningen lyser, och inte airbag lampan brukar det vara tex tillfälligt spänningsfall som sagt, eller nått med bältessträckarna.
Inte kuddarna eller gardinerna.
Har du haft isär nån kontakt?
Är det någon isär under tex framsätena?
Lätt gort om kan dammsuger tex...

Meddelandet försvinner inte själv, ens spänningslös, utan måste raderas via OBD.
Det krävs att den kan läsa SRS. Enkel universell scanner duger inte.
av Ancelito
#1290683
Tackar för svar ska läsa av SRSen så får vi se men det är säkert spänningsfall då. Jag har precis bytt batteri till ett yuasa YBX5019 100ah (det batteriet är det kraft i) det satt ett Biltema 95ah i när jag köpte den som va väldigt slöt hade två startförsök på mig nu när det va kallt(10-15minus) sen klicka det bara :) så med lite tur är det bara skriva upp koderna och nolla så får vi se om dom kommer tillbaka :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1292132
Garanterat att det berodde på startförsöken med det dåröiga batteriet.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]