Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvogubben
#1285821
Hej!
Jag har kopplat in ledramp till bilen, har bara signalkabeln till relät kvar, som jag tänkt tjyva och dra från helljuskabeln, men vilken är helljuskabeln?
Är det framme vid lykthuset, eller i kabelstammen bredvid luftfiltret?
Tänkte om någon har koll på var, så får jag väl mäta upp exakt vilken det är sen.
av Andreas12
#1285871
Kommer ej ihåg vilken som var vad.
Jag köpte kontaktstycke o sladdar på volvo men man kan skarva dom oxå.
Lättast är att använda båda.
Plusen på styrningen minusen på minus o allt blir rätt.
Glömde att du måste ha knappen för det ska funka.
Finns hos volvo o är värd varenda krona.
Jag har 2relä o våga ej sno från huvudstrålkastarna om något blir skit är boxen dyr.
av Andreas12
#1285877
En del folk säger det funkar bra..
Jag våga inte , funkar det inte ryker en box.
Läste om en del som fick problem med ljuset o dom hade extraljus.. slump?kanske.
Men då är det bara o skarva på dig vid framlyktan.
Gör dig själv en tjänst o löda dit en kabel o tejpa med vulktejp alt krympslang.
Tjuvkopplingarna drar till sig fukt, onödigt i ljussystemet
av Volvogubben
#1285883
Var vid framlyktan? Det enda jag hittar där framme är ju innanför kåpan till lampan, och dit in kan man ju inte gå på ett vattentätt sätt....
Men hur gör bilverkstäderna då? För om man ser på Mekonomens kampanjer för ramper och extraljus där montering ingår, så kopplas de så att de tänds vid helljuset.
Majoriteten av alla som har extraljus och ramper har ju det kopplat till helljuset, så det kan ju inte vara så vanligt med följdfel.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]