Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
#1281932
Hej
Jag har en fråga

Blåser kalt fast den är inställd på värme

Det blåser kalt på vänster sida i min V70 08-

Det blåser varmt på höger fast det är
Inställt på 30 g på båda sidor

Vad är de för fel?

Har ej fel kåder på nått

Jag har kalibrerat spjälen utan fel...

Vad kan de vara

Tack i för hand
Senast redigerad av 2 lundsbrunn, redigerad totalt 0 gång.
av Knatch
#1282190
Det är säkert nån luftstyrning som släppt så det inte kommer någon varmluft. Värmepaketet har du bakom handskfacket på passagerar sidan. Där finns även fläktmotorn och sen går det plaströr överallt i bilen och jag tror att röret som går till förarsidan har släppt
Edit: alltså det finns små motorer som öppnar och stänger luftstyrningarna, vilka du hör när du vrider på temperatur reglaget så knastrar det lite innan varm/kalluften kommer. Dessa styr vilken väg luften ska gå. Väljer du högre värme så styrs luften att gå igenom värmepaketet, och väljer du kyla så styrs den förbi värmepaketet.
Har man värme på ena sidan bara så kan man utesluta fel i värmepaket och istället koncentrera sig på det jag nämnt.
Vad jag tror hänt är att antingen har ditt tempreglage gått sönder (den runda i klimatsystemet som reglerar temperaturen)? Eller så har själva motorn som styr luftstyrningen gett sig.
Det vart lite rörigt men jag skriver med mobilen och det blir inte samma flow på orden :-)
#1282194
Då borde jag väll fått fel koder på båda om dom är trasiga?
Jag har ingen kod alls ..

Vilken ruda menar du då?

Volvo sa är de nåt med klimatet så får du fel kod då på minsta fel sa han..

Jag har kollat rören dom sitter i
Den i mitten är samma rör ände blåser de olika i den ;-/
Jag kalibera med vida då ställer den alla spjälen
Fick inga fel då heller /-;
Senast redigerad av 1 lundsbrunn, redigerad totalt 0 gånger.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]