Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280285
Hejsan

För ett tag sen så köpte jag en volvo s60

Men dock så har tidigare ägare konverterat bilen från Xenon till halogen.
Allt fungerar utmärkt inget problem på besiktningen heller.

Men jag stör mig brutalt på att se den gula lampan lysa samt att det står Helljus service erfordras.
Går det att ta bort detta på något vis?

Har både kollat med Mekonomen & Bilia det enda dom kunde komma på var att fixa Xenon strålkastare å rubbet tillbaka
Men dom är otroligt dyra att köpa - även kollat skroten fanns ej att köpa.

Men Mekonomen föreslog att jag skulle testa googla det utifall det finns något "mjukvaru" fix man kan göra eller något dylikt.
#1280357
Gissningsvis kommer felkoden antagligen för att solenoiden för tiltningen av xenon-lampans reflektor saknas, teoretiskt borde den gå att ersätta med en resistor av lämpligt värde och effekttålighet, ev. montera starkare lampor då de är parallellkopplade med solenoiden. Dock har jag även för mig att helljuset inte är övervakat, så jag kan ha fel också.
#1280379
Mitt största problem vad är det jag måste köpa? Mekonomen å bilia ger mig liksom inga raka svar.

Mekonomen hade inga problem med att montera delar om jag fixar dem.
Vad är det jag behöver? Strålkastare höger å vänster... vad är det mer?

Skulle vara grymt tacksamt om någon kunde berätta vad jag behöver köpa för att få allt fungera.
#1281414
Äntligen är mitt fel borta på min bil! efter har varit på Mekonomen & Bilia å ingen riktigt kunnat hjälpa mig med mitt problem förutom att erbjuda mig dyra lösningar på ca 25.000kr.

Men fanns någon på detta forum som kunde lösa mitt problem utan några problem :)
Stort tack ska du ha @johnnype ett problem som jag har haft nästan i 3 månader löstes på 1 - 2 timmar :) tack.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]