Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1280436
mattsson81 skrev:Ärligt talat om man inte har kunskap om hur Airbag system fungerar så bör man överlåta arbetet till någon som vet vad dom håller på med.
Det ät trots alt inga leksaker.

Uppsök närmsta verkstad som har kunskap om Volvo och tillhörande säkerhetsystem snarast .
Är väl det man har forum till eller?

Volvo är ju kända för att visa felkoder lite titt som tätt. Många varningslampor kan man få att slockna genom att koppla bort batteriet, men många felkoder är "fasta" och då hjälper det inte att bryta strömmen. Hur som så har jag iaf beställt en bättre version av felkodssökare och får köra med den och se vad som händer och fötter. Nu funkar iaf texten vid backspegeln som den skall (on/off). Så antagligen så känner bilen av att det kontaktstyckets kablage (nyckelhålet på höger sida om instrumentpanelen) varit brutet och därför är airbaglampan tänd för kontroll/reset.

Får införskaffa lite elektronikrengöring och göra rent kontakterna så man slipper liknande igen. Felkodsläsaren får jag hem om ett par dagar.

Som exempel på glappande kontakter så har Volvo S80 II problem med glappande kabel till tändningslåset, så har man otur så är man långtbortistan och får ringa bärgare, för bilen får inte att starta.
Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Hej alla Volvovänner. Jag har en 745 -90 med[…]