Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
#1280103
Svårt att få till det. Jag gjorde som jag blev rådd att göra, den gula ringen, ( eller var det en triangel) med ett utropstecken i började blinka och ett tutljud hördes. Stängde av. Startade sen inte förrän dagen efter, men då kom texten i displayen upp ändå: Dags för service. Så något måste jag ha missat. Är det så att man ska vänta tills blinkandet övergår i fast sken, eller starta direkt efter eller vad ??
av MickeM
#1280273
Det misslyckas ibland. Prova igen. Det räcker att vrida av och på tändningen för att se om det lyckades.

Föresten tror jag du ska stänga av tändningen efter återställning. Inte starta genast.
av Anette62
#1280310
:-) Jag har just upptäckt att det står i min Haynes Gör det själv handbok precis hur man ska göra. Så nu är det väl själva f-n om jag inte ska lyckas. Det står bl.a att man ska vrida till läge II inom 2 sekunder efter att man tryckt in och håller kvar återställningsknappen ! TVÅ sekunder går fort så jag kan nog ha missat det. Konstigt bara att lampan blinkade och det kom ett pulserande tut-ljud men ...
Jag försöker igen, och igen...( Envis som en röd gris)
av Anette62
#1280508
Så spännande !! Nu har jag försökt igen och i några sekunder var det svart i displayen SEN tändes siffrorna 045 där det tidigare stod DAGS FÖR SERVICE :-o .
Vad hände ??
av MickeM
#1280948
Anette62 skrev: tis 13 nov 2018, 11:09 Så spännande !! Nu har jag försökt igen och i några sekunder var det svart i displayen SEN tändes siffrorna 045 där det tidigare stod DAGS FÖR SERVICE :-o .
Vad hände ??
Man kan få fram det med vissa manövrar.
Du fick nu fram någon kod som bara betyder nått för tilverkaren.
Många tror det är en felkod, men det bara nått om mjukvaruserie eller nått liknande.
Strunta i det.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]