Sida 1 av 1
Volvo V70 2,5t
Postat: fre 12 okt 2018, 18:44
av BEATNGU
Har en v70 -06 2,5t med BSR steg 1. Har funkat fint och blev piggare efter chipandet. Nu känns den lite hostig när man drar på för fullt. Inga felkoder eller något annat som verkar konstigt. Dags att byta luftfilter, bränslefilter, tändstift?
Re: Volvo V70 2,5t
Postat: fre 12 okt 2018, 19:48
av Knatch
BEATNGU skrev: ↑fre 12 okt 2018, 18:44
Har en v70 -06 2,5t med BSR steg 1. Har funkat fint och blev piggare efter chipandet. Nu känns den lite hostig när man drar på för fullt. Inga felkoder eller något annat som verkar konstigt. Dags att byta luftfilter, bränslefilter, tändstift?
För att kunna hjälpa dig så behöver jag veta vad du menar med hostig, när du servade bilen sist, när bytte du stoften sist, har du kollat luftfiltret och dess skick, om du drar på (låter den varva till 5.5tusen varv innan du växlar hostar den då? Eller är det bara när du kickdownar? Automat eller manuell? Vad har du för däck? Kan det vara så att antispinnet slår ifrån och stryper gasen eftersom att du får hjulspinn när du "trimmat" bilen?
Re: Volvo V70 2,5t
Postat: fre 12 okt 2018, 20:00
av BEATNGU
Är en automat. Den går väldigt fint i växlingar och gaspådrag. Däcken är det inget fel på. Den beter sig som alla andra framhjulsdrivna bilar med hk. Hänger i luften med drivhjulen typ..
Det jag menar är att den hackar om jag tex gasar fullt från 50-70 km/h och upp till jag släpper. Det är inte hjulspinn eller antispinn. Mer som att den inte får tillräckligt av något. Den är storservad för ett år sedan ca och bytt olja och filter sedan dess.
Re: Volvo V70 2,5t
Postat: fre 12 okt 2018, 21:05
av frasse4
Prova att minska gapet på tändstiften lite.