Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BEATNGU
#1274412
Har en v70 -06 2,5t med BSR steg 1. Har funkat fint och blev piggare efter chipandet. Nu känns den lite hostig när man drar på för fullt. Inga felkoder eller något annat som verkar konstigt. Dags att byta luftfilter, bränslefilter, tändstift?
av Knatch
#1274420
BEATNGU skrev: fre 12 okt 2018, 18:44 Har en v70 -06 2,5t med BSR steg 1. Har funkat fint och blev piggare efter chipandet. Nu känns den lite hostig när man drar på för fullt. Inga felkoder eller något annat som verkar konstigt. Dags att byta luftfilter, bränslefilter, tändstift?
För att kunna hjälpa dig så behöver jag veta vad du menar med hostig, när du servade bilen sist, när bytte du stoften sist, har du kollat luftfiltret och dess skick, om du drar på (låter den varva till 5.5tusen varv innan du växlar hostar den då? Eller är det bara när du kickdownar? Automat eller manuell? Vad har du för däck? Kan det vara så att antispinnet slår ifrån och stryper gasen eftersom att du får hjulspinn när du "trimmat" bilen?
av BEATNGU
#1274422
Är en automat. Den går väldigt fint i växlingar och gaspådrag. Däcken är det inget fel på. Den beter sig som alla andra framhjulsdrivna bilar med hk. Hänger i luften med drivhjulen typ..
Det jag menar är att den hackar om jag tex gasar fullt från 50-70 km/h och upp till jag släpper. Det är inte hjulspinn eller antispinn. Mer som att den inte får tillräckligt av något. Den är storservad för ett år sedan ca och bytt olja och filter sedan dess.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1274436
Prova att minska gapet på tändstiften lite.

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]