Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexxelax
#1270433
Min fjärr fungerar inte alls, har bytt batteri men fortfarande ingenting. Har bara en nyckel.

Har två felkoder, CCM-0040 och CEM-8F52 .

När jag läser av UEM får jag - "UEM - Fjärrkontroll funktion (VÄRDE) No match"

När jag ska låsa bilen manuellt så kan det hända att jag får vrida nyckeln 2 gånger för att alla dörrar ska reagera.

CEM-8F52 handlar om någon relä till strålkastarrengöring, kan det vara något som står kontakten mellan UEM och CEM som inte låter min fjärr kommunicera med bilen?

Mina xenon strålkastare fungerar inte heller medan blinkers och helljus fungerar, samt att den ena spolarmunstycke fungerar bara, kanske relaterat?

V70 2.4 2005 Automat
av Alexxelax
#1270518
Tog ner hela backspegeln och öppnade den för och se om jag förstår något. Men nej har ingen aning om vad som är vad.

Bilen däremot startar med backspegeln urkopplad, trodde att det var en del av startspärren.

Vet någon var antennen till fjärren ligger i backspegeln?
Användarvisningsbild
av simy55
#1270524
Har precis haft detta fel vid byte av min innerspegel (mitt glas var trasigt).. Du visste ju mer än mig att UEM sitter i backspegeln. MEN kan det vara den svarta kabeln som som man sätter överst i en skåra på spegeln?
av Alexxelax
#1270539
Den svarta sladden tror jag är till regnsensorn, är inte säker ska försöka kolla vad det är till.

På utländska forum snackas det om någon "radio receiver daughter board" men ingen mer info om vilken del det är och om det är lödat in i kretskortet
av Alexxelax
#1270612
Jag kollade igen och jag såg ingen svart kabel, den jag trodde va svart var vit. Kan det vara mikrofon till telefonen?

Menar du de kablar som ligger fast med en fjäder?

Jag testade min fjärr med en sån här signal detektor och jag får ingen reaktion när jag klickar men nyckeln, jag testade med en fungerande Audi nyckel och fick utslag direkt. Inget ser skadat ut på kretskortet och batteriet fungerar, helt nytt och la en i Audi nyckeln och det fungera så det är något annat.
av Roadtrip
#1540352
Om du får tag i en annan spegel med reciever och fjärrkontroller ifrån samma bil, så border det väl fungera (skulle jag tro). Dock behöver du i så fall VIN numret ifrån donator bilen för att kunna gör nya nycklar i framtiden. Kolla dock upp att det här stämmer innan du "går och handlar"
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]