Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av whitexc70
#1270110
Hej, är det någon som har ett förslag till ett helt trådat backkamera kit (kamera, monitor, kablage) till en xc70 2007:a? Anledningen till detta är att två av mina fyra backsensorer har gått sönder och kostnaden för att fixa dessa motiverar kanske ett köp av ett backkamerakit istället. Kostnader på förslagen är ej av betydelse, så kom gärna med förslag om ni har några.

Tack på förhand
Rolle
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1270124
whitexc70 skrev: ons 19 sep 2018, 10:53 Hej, är det någon som har ett förslag till ett helt trådat backkamera kit (kamera, monitor, kablage) till en xc70 2007:a? Anledningen till detta är att två av mina fyra backsensorer har gått sönder och kostnaden för att fixa dessa motiverar kanske ett köp av ett backkamerakit istället. Kostnader på förslagen är ej av betydelse, så kom gärna med förslag om ni har några.

Tack på förhand
Rolle
Att haka av stötfångaren och byta backsensorerna kan väl inte kosta i närheten av att montera en backkamera...
av Schmoyoho
#1270131
Förslag: köp två begagnade sensorer på skroten och montera de själv. Kostnad: runt 2-400 kr, uppskattningsvis samt om du gör jobbet själv. Eller börja med att testa byta plats på dina befintliga sensorer så ser du om felet följer sensorerna eller om det är någon vajsing i kablaget.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1270187
whitexc70 skrev: ons 19 sep 2018, 15:30 Var hittar jag backsensorer så billigt och är det lätt att ta bort bakpartiet? Jag kan inget med bilar (0:
Du lossar stötfångaren genom att följa delar av instruktionen som man använder när man ska montera en dragkrok.
För din bil verkar det räcka med punkt 4-6 i följande länk: https://accessories.volvocars.com/Insta ... /Automatic

Begagnade sensorer finns här: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... nsor/Alla/

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]