Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ToHa57
#1269258
Hej.
Har ett konstigt fel på min v70 -01. Instrumenten för meddelande, km-räknare, utetemp med mera lyser svage, och har enbart halvljus i vilket läge jag än väljer på ljusknappen (även i parkeringläge lyser halvljus). Ljustuta fungerar, men håller inte kvar helljus när ljusknappen står på "ljus tänd". Dimljus fram och bak fungerar inte heller. Ibland tänds instrumentbelysningen normalt, och allt annat fungerar då också, samt att man hör reläet klickar när man slår om mellan parkering och halv/helljus
Måste vara ett relä, men vilket? Någon som har tips på vilket relä som påverkar alla dessa sakerna på samma gång.
av Salec
#1269320
Hej!

Jag hade precis detta fel på min s60, det är så att modulen som du ställer om halvljus/parkeringsljus och reglerar dimljus på, har börjat släppa i lödningarna på kretskortet.

Detta går att åtgärda själv https://www.obdtuning.se/Homepage/Downl ... LSM+repair

Eller om man inte vill löda själv så åker man till närmsta bilskort och hämtar en för 3-400 Kr.

MVH
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]