Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skaanlj
#1266723
Bromsar V70N 2006 Sport Edition 17"

Säkert varit upp tidigare.

Har ni några rekommendationer på BRA skivor och belägg?
Egna erfarenheter?
Ytbehandlade/lackade?

Hittar ju en uppsjö...
Bosch
Brembo
Zimmerman
Roadhouse
ATE
Ridex
Febi Bilstein
JP Group
A.B.S
Vaico
Jurid
Barum
Metzger
ABE
Mapco
NK
Optimal
Swag
Textar
Meyle
Delphi
LPR
TRW
Stark, hmmm vad ska man välja??
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1266741
Zimmermanns standardbelägg dammar dock något extremt. Får Biltema att verka som dyra keramiska icke-dammade. Mörkt, nästan svart, damm som syns bra är det också.

Två av deras skivor har slagit sig för mig på relativt kort tid också men jag tror det är okets fel. Fin finish på skivorna så man slipper rost vid navet.

Så beläggen vettetusan om jag kan rekommendera men skivorna är fina.
Användarvisningsbild
av ER
#1266872
Brembos lackerade via mister-auto. Köpt kompletta fram+bak+belägg två gånger av dom till olika bilar via kampanj betydligt under Volvos priser och priser i svedala för enbart en axel.
av Tybbe
#1267053
Tja jag köpte mina skivor och klossar fram och bak hos mer bil.se snuskigt billigt betalade c:a 850 kr för skivor och klossar fram och körde in dom ganska försiktig i början och började bromsa hörde efter ett tag och sen bör de dom nypa på riktigt bra men dom var inte lackade för det priset. Men fick senare lite vibrationer i bakbromsarna men det är en annan historia tror det beror på krävande bromsa ok bak men det vibrerar bara i högre hastighet kör v70 t5 06 :-) :-)
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]