Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1267055
MickeM skrev:Tja, en universell scanner är ju bättre än ingen...

Utan felkoder finns inte mycket att gå på.
Bara det vanliga med att se över vakuumslangar osv...
Ska kolla lite extra noga. Kollade sånt i går. Sprayede slut en halv flaska startgas.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av jaun
#1267070
Kanske som vanligt tänker jag på trötta tändspolar, speciellt när du läst av felkoder på dom senast. Om du inte har någon historik på att dom är ersatta i närtid på alla dina mil skulle jag, om den nu är trimmad, satsa på att köpa nya till alla cylindrar och kanske även tändstift när du ändå håller på, om det nu inte finns bra historik på dom.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1267503
SnurreSprätt skrev:Kolla tändstiften och spolarna (sprickor och liknande på spolarna).
Kollade en gång till och hittade en vakuumslang som sett sina bästa dagar. Bytt och walla. Det verkar som att det är åtgärdat. Ska köra en extra provsväng när den är kall igen.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av Jonas_latt
#1267563
Ingen i närheten med vida.?
Då ser du garanterat om bilen klagar på tändspole \stift... Jag bor i Skövde så det e tyvärr lite långt.
av SnurreSprätt
#1267594
Tyvärr inte så att vida/andra sys alltid visar en klagande spole/stift genom felkod, har själv råkat ut för det, även läst om andra som haft samma fenomen.
Däremot om man läser i realtid medan man kör brukar det ge lite mer feedback men ingen garanti.
TS: du trodde dig ha löst problemet, men fyller på ltie mer om inte...Vad har du för stift i bilen?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1267595
SnurreSprätt skrev:Tyvärr inte så att vida/andra sys alltid visar en klagande spole/stift genom felkod, har själv råkat ut för det, även läst om andra som haft samma fenomen.
Däremot om man läser i realtid medan man kör brukar det ge lite mer feedback men ingen garanti.
TS: du trodde dig ha löst problemet, men fyller på ltie mer om inte...Vad har du för stift i bilen?
Vet inte vad det är för stift. Tror dom va bytta när jag köpte bilen för snart ett år sedan. Ska kolla dom nån dag. Då kan man även se om någon av spolarna är fel på som inte syns (old school)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1267596
Jonas_latt skrev:Ingen i närheten med vida.?
Då ser du garanterat om bilen klagar på tändspole \stift... Jag bor i Skövde så det e tyvärr lite långt.
Köpt en scanner som är bra enligt andra. Den ska även klara radera osv.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1269730
MickeM skrev:Tja, en universell scanner är ju bättre än ingen...

Utan felkoder finns inte mycket att gå på.
Bara det vanliga med att se över vakuumslangar osv...
Nu är bilen scannad med den scanner jag köpte.

Efter senastd felkodradering som jag gjorde.

Felkod 1300
Luftmassmätare, felaktig signal geivarkrets. - Intermittent.

Felkod 1200
Insugningslufttemperaturgivare, felaktig signal givarkrets. -lnermittent.

Före felkodradering.

Felkod 2110
Förvärmningsenhet främre lambdasond; kortsluten till B+/GND eller avbrott - intermittent

Felkod 980F
Insugsrör tryckgivare; orimlig
- Intermittent

Felkod 3320
Tändspold 3, felaktig signal
- Intermittent

Felkod 3502
Misständning mer än en cylinder
- Intermittent.

Någon som kan läsa ut med denna information vad som är felet.

Själv bedömmer jag att det är den främre lambdasonden som är boven.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]