Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lassre
#1265941
Hej, varje höst i 4 år har ja försökt fått liv i dieselvärmaren. Utan resultat... skulle nog behöva nån expert. Haft på volvo 2 gånger men inte ens dom verkar vilja samabeta med mig.
Har nog läst varenda dieselvärmare tråd. Men ingen verkar ha samma problem.

Till problemet.

Dieselvärmare går att starta genom vida och går jättefint. Men går inte starta från bilen. Går man på direktstart så slår den ifrån direkt. Detta gör den hela tiden och får inte ens larm på låst värmare. Finns ingen felkod alls. Jag har en annan v70n med fungerande dieselvärmare. Har prövat låna CPM men de blev ingen skillnad.

Hur fortsätter ja felsökningen? Några tips om vad mer att kolla?

Kan ja kolla nåt mer genom vida?

Mäta kabelbrott?

Vilka säkringar har med dieselvärmare att göra? Relä?

Väldigt tacksam för tips och ideer.

Med vänlig hälsning,
#1265956
Hittade felet!!!!!!!! Både arg å glad!!! Bilen va i en liten smäll för 4,5år sen. Blev lagad. Sen dess har inte dieselvärmare funkat. Varit på felsökning 2 gånger pga av detta på volvo. Och kostat 2000kr. Döm om min förvåning när ja går in i CEM i vida. Och ser att krockstatus= utlöst airbag aktiverad. Så ja nollade den å värmaren funka!!! Konstiga är att airbagen utlöstet aldrig vid den krocken ens. Så vi har åkt runt i 4,5år så. Funkar inte airbagen eller va ska man tro om detta?

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]