- ons 08 aug 2018, 07:51
#1263803
Ja det är konstigt att den visar så mycket nu men det kan inte stämma för med 1,4bar ladd skulle bilen gå väldigt mycket bättre tills knacksensorn slår ifrån. Jag råkade skenladda med min 940 så jag vet hur det känns.
jiha1968 skrev: ↑tis 07 aug 2018, 21:11 Det va ju hur bra som helst!Ja, skönt att det funkar nu iaf. Jag passade på att känna på turbons axel när jag hade slangen borta och kände att turbon är sopslut (axaln glappade ganska mycket in-ut) men det får bli en annan tråd.
Jag vill tro att du hade otur första gången, och vevaxeln flyttade lite på sig vid stramming av remmen på insugsdrevet, och det är heller inte så lätt att se om avgasdrevet verkligen står på märket, hjälper lite att ta et strips/buntband som "timvisare".
Med någon av dreven en tand fel, så har inte motorn normalt "nolläge", kamaxlarnas inställningsområde bliver fel, och motorstyrningen kan då inte hämta in detta 100%, och sätter en felkod på timing av kamaxlar...
"1,4bar" = 1bar (normalt atmosfärisk tryck) + 0,4bar "laddning" vill jag tro.
EDIT: ser i tråden att du har mått laddtrycket tidigare, och om det verkligen laddar med 1,4bar nu, så får du kolla om nån vakuumslang har kommit i kläm eller hoppat av...
Ja det är konstigt att den visar så mycket nu men det kan inte stämma för med 1,4bar ladd skulle bilen gå väldigt mycket bättre tills knacksensorn slår ifrån. Jag råkade skenladda med min 940 så jag vet hur det känns.
Äger ingen 144 längre, däremot en V70 2.5T 2004 och en 944 Classic.