- ons 01 aug 2018, 18:08
#1262715
Det visades olika siffror som inte sa mig någonting och inga meddelanden om att det skulle vara något fel.
Jag tog ett kort på värdena, de ändrades hela tiden, även när motorn stod på tomgång.
Finns det någonting som kan sluta fungera utan att det blir en felkod?
Jag var inne på om det var reglerventilen till turbotrycket som krånglade. Någonting är iaf fel för när jag precis hade köpt bilen tyckte jag att det var svårt att köra mjukt för det kom så mycket kraft på en gång, det kändes som det satt en stor V8 under huven. Nu känns den mer som min gamla V70 med 193hk.
SBergdahl skrev: ↑ons 01 aug 2018, 16:08 Kommer inte ihåg exakt men det finns ett självtest för kamremgleringen där man kan se den i realtid och ska varva ett visst konstant varvtal medan den testar (skitsvårt att hålla jämnt varvtal...).Jag hittade det under Diagnostics/Vehicle communication, sen högerklickar man på ECM och väljer de sakerna man vill kontrollera.
Det visades olika siffror som inte sa mig någonting och inga meddelanden om att det skulle vara något fel.
Jag tog ett kort på värdena, de ändrades hela tiden, även när motorn stod på tomgång.
Finns det någonting som kan sluta fungera utan att det blir en felkod?
Jag var inne på om det var reglerventilen till turbotrycket som krånglade. Någonting är iaf fel för när jag precis hade köpt bilen tyckte jag att det var svårt att köra mjukt för det kom så mycket kraft på en gång, det kändes som det satt en stor V8 under huven. Nu känns den mer som min gamla V70 med 193hk.
Äger ingen 144 längre, däremot en V70 2.5T 2004 och en 944 Classic.