Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
#1260449
Någon som vet om det är ett medel som fungerar ? Styrservoolja som minskar utan att jag ser något läckage. Har haft luft i systemet och är osäker på om det "bara" är dåligt luftat eller om det faktiskt läcker någonstans. Tittar lite på vad det finns att göra OM det ändå är lite otät packning eller så.
av Andreas12
#1260458
Lösningar finns sällan i flaskan...
Har hört bra om omega 917 men skulle inte använda det själv.
Mitt tips är att lufta riktigt för att sedan avgöra om det faktiskt finns ett problem.
Bästa sättet att lufta är att med avstängd bil vrida ratten till ändläge båda hållen tills det sluta försvinna vätska.
Fyll på efterhand som det försvinner.
Använd bara volvos servoolja så slipper du problem med hugg i ratten mm.
Detta har hänt många ggr med olika oljer därav använder jag bara volvos numera
av Anette62
#1260549
Aha, då ska jag vara noga med det. Har nog haft motorn igång för att det är väldigt tungt att svänga annars.
av Anette62
#1260550
Oljan jag har köpt är den som Volvo rekommenderar i min instruktionsbok. Så det borde inte vara något problem. :-)
av farbrornilsson
#1260555
Har använt Omega oljan med bra resultat, det fick mitt styrväxelläckage att sluta helt.
Det var dock inga stora läckage jag hade.
av Anette62
#1260582
Det har försvunnit väldigt lite olja och man ser inte någonstans att det är läckage på min bil. Så det är väl inte heller något stort läckage, om det nu är läckage. Det kan vara jag som inte är tillräckligt bra på att få ut luften som kom in när det var för lite olja i behållaren. Så jag kommer nog använda Omega om det ändå sipprar bort mer olja när jag luftat ( igen ). :nerd:
av Andreas12
#1260595
Anette62 skrev: fre 20 jul 2018, 08:37 Aha, då ska jag vara noga med det. Har nog haft motorn igång för att det är väldigt tungt att svänga annars.
Underlättar om du kan hissa upp fronten så hjulen är i luften så blir det inte tungt.

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]