Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilhea
#1255602
Hei allesammen, jeg har et problem med min volvo S80 (2001) som jeg håper en eller annen kjenner fasiten på. Jeg er ikke så flink til å forklare, så det er bare å stille spørsmål.

Problemet er at langlysene blir sittende i "på" posisjon både på første og andre "hakket" så lenge bryteren man vrir på for å bytte til parklys og "0" står på fulle lys. Jeg får slått dem av/ på (samme greia), men ikke blinket med dem så lenge vri-bryteren står i den posisjonen. Jeg får blinket med dem når bryteren står på "0".
Det er i seg selv ikke noe stort problem, men det er særs irriterende grunnet mye trafikk av alle mulige slag der jeg jobber.

Any ideas hvor jeg kan få mekanikerene til å begynne å lete? Orker ikke uendelig mange timer med feilsøk...
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1255619
På min bil så är det väldigt liten skillnad mellan klicken eller svaga klick så det är svårt att ljustuta utan att tända helt. Det har jag kommit fram till är ett rent mekaniskt problem så någon dag när jag orkar köpa en från rätt årsmodell ska jag byta hela spaken (väldigt snabbt och lätt gjort). Det låter inte helt osannolikt att det skulle vara något liknande för dig.
Användarvisningsbild
av Jazzy
#1255631
Fel på spaken. En ny kostar runt 800:- så jag rekommenderar det istället för att köpa en begagnat för flera hundra som man inte vet hur länge fungerar. Superenkelt att byta själv.

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]