- lör 16 jun 2018, 13:15
#1255184
Hej hej..
Håller på med att byta min vevhusventilation på S60 2,5T -04..
Allt som kunde bli tätt var tätt...
Bilder är tagna och det var inte vackert...
Men nu är frågan...
Anslutningen från oljefällan in i motorn ( den längst ned och den mindre) skall den vara öppen in till oljetråget ???
Har juckat med stålwire och ståltråd men efter ca 15 cm så är det stopp.
När jag blåser med tryckluft in i hålet med papper som tätar runt munstycket på luftpistolen så kommer all luft upp igen, igen luft går vidare ned i oljetråget...
Om det skall vara öppet, hur får jag hål på stoppet i motorblocket ned till oljetråget ???
Känner att paniken snart är ett faktum...
Håller på med att byta min vevhusventilation på S60 2,5T -04..
Allt som kunde bli tätt var tätt...
Bilder är tagna och det var inte vackert...
Men nu är frågan...
Anslutningen från oljefällan in i motorn ( den längst ned och den mindre) skall den vara öppen in till oljetråget ???
Har juckat med stålwire och ståltråd men efter ca 15 cm så är det stopp.
När jag blåser med tryckluft in i hålet med papper som tätar runt munstycket på luftpistolen så kommer all luft upp igen, igen luft går vidare ned i oljetråget...
Om det skall vara öppet, hur får jag hål på stoppet i motorblocket ned till oljetråget ???
Känner att paniken snart är ett faktum...