Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1254292
Har provat med nyckeln som sitter i Fjärr kontrollen går ej att vrida.... Kan ej fälla ryggstödet det görs ju inne ifrån . Kan man på något vis öppna det inne ifrån så man kanske kan krypa in den vägen o Öppna luckan???? eller klippa hål i Bagage luckan.. Då blir det dyrt... Har en S80.2.5 2007
Alla förslag emottages
#1254515
Jag sitter i ungefär samma sits med min S80 2.5t -07 som jag berättar om i forumavdelningen för S80N. Har du provat att olja upp det där låset man öppnar med nyckel? Borde gå att få det att funka tycker jag. Sitter en plastplupp över som man ska bända bort men det har du säkert sett, därefter ett halvt varv motsols med nyckeln enligt manualen. Men det kan säkert vara litet trögt på ett lås som inte använts på ett decennium.

Felet beror sannolikt på att kabelmattan mellan kaross och lucka vid vänstra gångjärnet är skadad och kan ev hoppa igång tillfälligt om man vickar litet på kabeln inifrån eller att man slår litet lätt med handen på luckplåten vid detta ställe samtidigt som man öpnnar med handtagets mikrobrytare eller via fjärren... så gjorde jag men hade kanske bara tur.
#1255086
Kan nu ge litet mer exakta anvisningar eftersom jag för tillfället inte har en fungerande elöppning. Obs detta avser S80N.

1. Bänd bort gummipluppen som skyddar låset, sitter åt vänster om mitten under handtaget.
2. Använd den vanliga mekaniska nyckeln som sitter i fjärren, poppas ur med en enkel spärr.
3. Sätt in nyckeln i låset, detta går i princip bara att göra på ett enda sätt åt ett enda håll. Se till att nyckeln bottnar ordentligt annars funkar det inte.
4. Vrid om motsols, det enda håll du kan vrida om nyckeln är korrekt isatt. Låset öppnar.
5. Vid ev problem olja upp låset och repetera 3-4.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]