Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick96
#1253905
Hej på er alla.
Är akut behov efter en fläktrem Pga, att AC pumpen har skurit.
Finns det någon som har ett förslag till vilken rem jag kan använda för att koppla förbi AC´n
Senast redigerad av 1 kick96, redigerad totalt 0 gånger.
av kick96
#1253919
Hej. Det vet jag inte om det är frihjulet som är skuret. Han som har den, har typ tummen mitt i näven :-/ För det är en bil jag ska hämta hade jag tänkt och står 10 mil från mig.
Men har kollat runt lite på en kompressor till den, så är det rätt kompressor så har jag en från min gamla v70 -99 ( namn ZEXEL ) så den skulle jag kunna hänga på i värsta fall. Om det nu är samma model av pump. Men enligt bildelsbasen så ska det passa. Rätt elller fel?!?!?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1253934
Om du har möjlighet att ta av multiremmen så märker du snabbt om kompressorn eller frihjulet är trasiga.

Du kan också köra helt utan remmen en stund om det kniper och batteriet är väl laddat. Du tappar servo och laddning.
av koppo665
#1254059
Jag har samma problem, eftersom jag behöver bilen dagligen och inte haft tid att byta lager på kompressorn så jag tänkte att man genom att använda en kortare rem så kan man utesluta kompressorn tills jag kan byta lager, och det går utmärkt med en remlängd på 1250mm dessutom behöver den bara ha spår på en sida. Nu funkar Servo och laddning
av koppo665
#1254060
Man behöver inte byta hela kompressorn det blir krångligt med tanke på man måste fylla systemet igen,byt bara remhjulet eller lagret instruktioner finns på Youtube
av kick96
#1254121
Hej. Jag fick tag på en kort till den gamla v70 den är runt 1250-1270 tror jag att den var och den har spår på en sida. Så jag hoppas på att den kommer att funka, har bara ett batteri extra med mig om det skulle behövas. Om jag blir tvungen att köra hem den utan rem.
Tack för svaren och tipsen.
av kick96
#1256189
Nu har jag bytt ac-pump, och har köpt ny rem MEN den jäv...len :mad: Är fotfarande för lång ( 1840 rem ). Och den är köpt till denna bil 2,5T -04 Det sitter fem hjul, vev, spännare, servopump, generator och ac-pump. Är det någon vänlig skäl här inne som vet vad det ska vara för längd på fantyget innan jag går upp i atomer snart :devil: :mad: :devil: :mad: Tacksam för kvickt svar. Är rätt akut efter en rem fan som passar. Skicka gärna bilder på vad som finns eller om det saknas något som inte jag vet. Något som ska vara där som inte finns, men tror att allt är där som det ska vara, förutom remmen förstås :)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]