Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255192
Det är ju trots allt skillnad på regnkläder och regnkläder. =)
Cykla i den stassen jag har när jag fiskar är såklart inte skönt, men den håller å andra sidan tätt oavsett hur mycket det regnar eller stänker in i båten (mycket ibland!).
Men så finns det tunna smäckra vattenavvisande kläder som ändå andas, och så kör man ullplagg närmast kroppen. Och med en elcykel blir man ju inte särskilt svettig heller.

Riktigt bra att du cyklar året runt! Stor eloge!
Jag skulle gärna också cykla till jobbet men 3,7 mil (enkel) varav 3 mil motorväg blir helt klart längre per cykel och därtill att flera sträckor går på extremt hårt trafikerade vägar (lite rädd om livet är jag allt) och kombinera det med att börja 05:30 eller 06 och sluta 19 eller 20... :-( Inte ens kollektivt funkar om man inte skall åka dagen innan man börjar jobba.
Så valet 25 minuter enkel resa i bil eller 2-2,5 timme på cykel gör att jag inte behöver fundera mer än en gång, oavsett väder. Men stort tyvärr! Jag tycker annars cykel är fantastiskt och jag cyklar mer än gärna och har kikat på en lådcykel med batteristöd. Där faller enkom lagringsmöjligheterna för denne när den inte används.

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]