Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
#1250623
uppdaterade programvaran i bilen några år sen men märkte ingen större förändring. dock betedde sej ecc annorunda. ist för om kupen e varm blåser fläkten fullt så började den blåsa stegvis och mer efter ett tag då ac verkligen börjar ge kyla.

hur beter sej era kupefläkar en varm dag och ni startar bilen?


kan uppdateringen man gjorde "glömmas "bort o gå till grundprogrammet om man lyfter strömkabeln ?
av MickeM
#1250686
När den ska kyla så är det ganska kraftigt blås direkt.
Vid värme tar den en stund på sig

Ingen aning om den uppdaterats nån gång...

Nej. Uppdateringar av mjukvara läggs in permanent i systemet och försvinner inte med batteriströmmen.
Användarvisningsbild
av 144
#1250709
Jag testade när jag åkte hem från jobbet nu och bilen var bastuvarm.
Båda reglagen på 18 och allt på auto, fläkten gick direkt upp på näst högsta och det kom kyla på en gång, sen låg den kvar på det läget hela vägen hem (ca. 14Km).
Såvitt jag vet är bilen helt original.
av MickeM
#1250720
MickeM skrev:När den ska kyla så är det ganska kraftigt blås direkt.
Vid värme tar den en stund på sig

Ingen aning om den uppdaterats nån gång...

Nej. Uppdateringar av mjukvara läggs in permanent i systemet och försvinner inte med batteriströmmen.
Jag kanske ska förtydliga att jag menar att den tar en stund till full fläkt i kyla, dvs när den ska värma.
Kylan från AC kommer ganska på en gång, och fläkten brassar rejält från början.
av malajo
#1250742
Den kör väl fläkten på lägre hastighet för att inte motorn e varm?
Så gör min i alla fall.
Om det är kallt ute och jag vrider på max värme så kör fläkten på lägre hastighet tills motorn börjar bli varm.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]