Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1250460
Har skaffat en dragkrok till min S80/02.
Hålen finns där men det finns bara två fötmonterade muttrat inne i balken. Finns det nått knep som är ok för att få in en mutter till den tredje bulten, den längst bak?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1250482
GLIZ skrev:Har skaffat en dragkrok till min S80/02.
Hålen finns där men det finns bara två fötmonterade muttrat inne i balken. Finns det nått knep som är ok för att få in en mutter till den tredje bulten, den längst bak?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det har löst sig. Åkte bort till donatorbilen och fann till min lycka det jag sökte. Mutter på ett plattjärn som va relativt lätt att lirka ur balken. Stötfångaren bak är avmonterad på donatorbilen så det tog inte lång tid att lista ut hur jag skulle göra. Missa inte dom mutrarna om du köper begagnat på skroten...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1253950
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:Har skaffat en dragkrok till min S80/02.
Hålen finns där men det finns bara två fötmonterade muttrat inne i balken. Finns det nått knep som är ok för att få in en mutter till den tredje bulten, den längst bak?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det har löst sig. Åkte bort till donatorbilen och fann till min lycka det jag sökte. Mutter på ett plattjärn som va relativt lätt att lirka ur balken. Stötfångaren bak är avmonterad på donatorbilen så det tog inte lång tid att lista ut hur jag skulle göra. Missa inte dom mutrarna om du köper begagnat på skroten...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
När jag skulle montera visade det sig att dom fasta mutrarna på höger sida satt 2 mm för långt ifrån varandra gentemot hålen på dragkroken.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]