Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1250437
Dessa dimljus... Nu var jag så dum att jag åkte till besiktningen utan att avaktivera dimljusen på något sätt och mycket riktigt var vänster för högt inställd. Fästet som skruven sitter i är sprucket och det går inte att ställa ned dem. Finns det någon annan hemmagjord lösning på detta problem? Nya armaturer var jättedyrt begagnat tyckte jag. Jag utgår ifrån att jag inte får godkänt om jag kommer dit med ej fungerande dimljus på efterkontrollen även om det hade varit lättast från början.
#1250494
Dextre skrev: lör 19 maj 2018, 19:08 S60 -01. Jag tror att det blir konstigt om man får anmärkning på besiktningen och sedan kommer tillbaka på efterkontroll och de är övertäckta eller går inte att slå på.
Så gjorde jag på en S70 jag hade.
En snöklump avlivade höger dimljus ena upphängning så det stod snett .
Jag ville inte spendera 500kr på ett nytt dimljus så jag bara ryckte säkringen.
"Lyser dom, ska dom stå rätt"
"Lyser dom Inte, så skiter vi i dom" enl lokala Opus.
Kanske 4 år sen...

Borde kvitta om man löser besiktningsanmärkningen med avaktivering eller om man avaktiverar innan anmärkning...
#1250527
Tyvärr tror jag de måste fixas. Har man fått en tvåa,på att de står fel. Då måste man fixa det. Sen kommer dit och de inte funkar alls,då har man inte fixat tvåan. Jag har också fått tvåa på det. Frågade då om jag rycker säkringen. Men det var inte okey.
#1250550
Bajonetten till lamphållaren är trasig på mitt ena så jag har besiktat två år med säkringen ur nu. De behöver inte finnas eller funka men om de lyser måste de peka rätt. Så det borde vara ok att "laga" genom att stänga av dem tycker jag.
#1250560
Jag råkade ut för samma sak för 2 mån sen, båda dimljus fel färg och för hög ljusbild. Bes gubben bad mig byta lampor och ställa rätt, eller rycka säkringen så de gått "sönder" och besikta igen.
Alltså, lyser det så ska det lysa rätt. Fungerar dom inte så bryr dom sig inte.
Ryckte säkringen och hade en 2 minuters efterkontroll :)

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]