Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
#1250248
Som rubriken visar, har letat runt under huven men hittar inte lågtrycksporten, har lyft servo behållaren men tji fick jag.
Finns ingenting uppe mot torpedväggen osv.
Hjälp en blind höna här tack. :-)
Bilen XC90 2,5 T 2003 :x
Användarvisningsbild
av wissel
#1250273
Får titta igen än mera noga. Lyfte upp servoburken o såg den inte. På min V70 var det inga problem att hitta. :oops:
#1250333
Hej Wissel!

Roligt att du skriver igen.
En lite undran bara.
Är det lågtrycksporten du söker för att vakuumsuga och fylla på nytt kylmedel?
Är det inte den anslutningen vid, spolarpåfyllningen och servopumpen på en XC90 som på vår bil, text MAX 6Nm. Blå anslutningsventilen (den mindre) för vaccumsugning och påfyllning av R134.

Lennart
Användarvisningsbild
av wissel
#1250342
Tjenna Lennart. Blev fundersam när jag inte hittade båda portarna, nu vet jag ju att det inte går att ansluta till "fel" port men man är ju noga i detaljerna.
Tänkte fylla på min bil med mera miljövänligt medel. Dessutom är jag less på AC branschen monopolistiska inställning numera. Dom kör sin R134 i gammal ond ordning
utan att skämmas det minsta. Dessutom tar dom betalt som om det vore "rocketscience". :-(
#1250392
Hej igen wissel!

Den andra porten ”högtryckssidan” sitter på kondensorn högra sida framför servopumpen.
Du har säker redan sett det.

Lennart
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]