- ons 18 apr 2018, 18:13
#1245257
Hejsan,
Förra sensommaren när jag trycktestade/läcksökte AC-systemet så fick man se att det läcker i hörnet på kondensorn.
Detta gjorde att jag har i princip kört utan AC sen hösten till nu. Ska lämna in bilen på kondensor byte och lite annat och kom att tänka på en sak. Vad ska jag tänka på när allt är bytt och systemet inte varit igång i kanske 6 månader? Risk att kompressorn eller något havererat? Firman ska fylla på ny olja i kompressorn men fungerar den så byts den inte.
De ska byta kondensor, packningar, torkfilter och läcksöka allt.
Jag antar att det inte är bra att köra med lite medel i systemet då kompressorn får jobba tyngre = risk för ras?
Förra sensommaren när jag trycktestade/läcksökte AC-systemet så fick man se att det läcker i hörnet på kondensorn.
Detta gjorde att jag har i princip kört utan AC sen hösten till nu. Ska lämna in bilen på kondensor byte och lite annat och kom att tänka på en sak. Vad ska jag tänka på när allt är bytt och systemet inte varit igång i kanske 6 månader? Risk att kompressorn eller något havererat? Firman ska fylla på ny olja i kompressorn men fungerar den så byts den inte.
De ska byta kondensor, packningar, torkfilter och läcksöka allt.
Jag antar att det inte är bra att köra med lite medel i systemet då kompressorn får jobba tyngre = risk för ras?
Volvo V60 T4 R-Design 2017