Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sally
#1244969
Hej alla där !

Jag har en s60 04:a och den har bara en bilnyckel, köpde den så .
Jag ska till volvo och beställa nya nycklar men tänkte först fråga er om ni har ett annat tips.
;-) Tack !
Användarvisningsbild
av Sally
#1244970
Förresten vad kostaren nyckelbyte hos en volvo?
Användarvisningsbild
av greeeken
#1244985
Billigaste är att du köper oslipade nycklar o slipar till dom hos nån låssmed för nån hundring
Sen måste du till volvo så dom programmerar in nyckeln
av Plastbit
#1245073
Har själv tänkt skaffa en extra nyckel.
Verkar som att man får köpa nyckel och transponder var för sig nu för tiden?
hittar ingen ny kinanyckel där det ingår transponder
av LaRy
#1245237
Kom ihåg att ifall du köper nyckelämne på E-Bay påverkas du av de nya reglerna och skall deklareras av Postnord. E-Bay informerar om att leveranstiden är nu normalt 15-45 dagar, men 60 dagar är normalt. Kan du vänta upp till 2 månader?
Nyckelämne på E-Bay kostar ca 60 kronor, men Postnord kommer att fakturera 75 kronor i avgift + moms.

Jag har en nyckel som inte fungerar i stilettfunktionen. Frågade nyligen Volvo: Nyckelämne med inslipning kostar ca 1500 kronor hos Volvo, då exklusive remote delen. Skall vi gissa på 2500 kronor för komplett nyckel.
Användarvisningsbild
av Sally
#1245393
Hej alla !!!
Tack till alla att ni svarande! Idag gick till volvo och fick 3500kr för en hel ny nyckel. Det kostar men vill slippa venta och de ska programmerar bort den gamla och in den nya så bäst blir hos volvo. Jag fick tid till nästa vecka också så tidigast var där ;)
av LaRy
#1245443
Tack Greeeken för en fin länk angående nyckelämnen på Blocket. Går säkerligen snabbare än Kina, även om det kostar en hundring mer.

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...