Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falconblå
#1244703
Det är bra bilar som man inte får så mycket för när man säljer dem ändå . Jag kommer köra min -07 V70 tills "grädden är tagen" lite synd att vägskatten är så förbannat hög.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1244704
Stark är ju typ Biltema. Bra marginal för dem.. Ok om man valt det billigaste av allt kan jag tycka men jag hade inte accepterat det om jag beställt och betalat för märkesdelar.

Jag råkade ur för samma sak nyss med ett par bromsskivor till brorsans bil. Hade det inte varit lite akut att byta skivorna hade jag skickat tillbaka dem. Nöjde mig med ett argt mail istället. Hade inte beställt något dyrt där heller så rent kvalitetsmässigt kvittrade det nog.
av Arnold
#1244782
Alexas skrev: mån 16 apr 2018, 10:51 Nu har alla paket anlänt. Tyvärr har de bytt ut lite av sakerna. Bakfjädrarna till KYB och stagen till krängshämmaren Stark fram och Mapco HPS bak. Lite billigare men hade egentligen önskat att allt blev som jag beställde. Men men.
Var beställde du ifrån?
av Alexas
#1248838
Nu har jag gjort etapp 1. Bytte fjäderbenen fram. Ville bytt allt men allting sitter fast som in i. Rostat fast och tar lång tid att gå löst allt. Inte konstigt med tanke på att det suttit där i 12 år.

Bilen är påtagligt högre fram nu än innan. Fjädrarna är SACHS och de nya va identiska med de gamla i längd och tjocklek. Men det är tydligt att bilen är högre nu i fronten. Den andra stora skillnaden är att bilen inte dyker vid inbromsning. Med de gamla dämparna dök nosen ganska kraftigt vid hårdare inbromsning.

Reparationer på burk ska du hålla […]

Fick detta svar idag på mail. När det […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]