Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240681
Volvo v70n 2000
FIck problem för några veckor sen med att centrallåset hängde sig bak +tanklock och bagagelucka.
Det blev i samband med att jag fick följande fel i displayen "Lampfel positionsljus" men alla lampor fungerar. Det blinkade från och till sen efter några dagar började tankmätaren slå i botten tomt sen hoppa upp igen.Jag har kollat säkringar i "Rem" jag har dragit ur alla relän och satt tillbaka.
Fick förslag om att det va nått relä som var dåligt så köpte på skroten och skulle sätta i men då vad det "hella relän istället för siemens som jag har.
Jag stoppade i ett men tog ut det sen, fick höra att jag inte kunde byta ut mina siemens relän mot hella pga olika ohmspänning i dom olika reläna.
Nu har det blivit ännu värre än förut men precis samma fel.
En sak jag har lagt märke till att låsena bak +tanklocket + bagageluckan, tankmätaren dör + lampfel positionsljus hänger ihop. så fort lampfel eller nått av felen uppkommer så händer alla på engång.

jag märker att backljusena pulserar när bilen står på tändning och backen i.

jag har nollat "Rem" Genom att ta bort dom 3 första säkringarna i "Rem" den brukar "somna" när jag googlade runt.

kan det vara jordel, för det händer oftast när det gungar lite i bilen om man kör på guppig väg eller gasar eller bromsar.

nån gång har det uppkommit när jag trycker på låsknappen på förar dörromdulen.

Någon som har en ide, för det verkar vara ett vanligt fel?

Mvh Jonas
#1240729
Lite uppdaterande, jag märker att om ja stänger bagageluckan eller nån annan dörr lite hårt så det rör sig lite i bilen så hoppar sakerna igång en stund sen slutar det och fungera igen, funderar på om det kan vara kontakten till "Rem" bak i bilen som glappar?

Finns det en liten röd kabel från batteriet till baksidan av rem?
brukar den glappa/kabelbrott?
#1240737
Jag hade samma fel på en bmw förut som jag felsökte i evigheter och det visade sig att det va kortis i en lampa som då även lös.
kolla så du inte bara har kortis i lampa eftersom den då även varnar för lampfel

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]