Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#79950
Har nu bytt ut min VW Passat mot en Volvo S60 -02.

Innan så lämnade jag alltid in bilen hos DS Bilservice som är en auktoriserad VW verkstad som jag har varit mycket nöjd men. Tyvärr så vill dom helst bara ha in VW eller Audi.

Så nu undrar jag om någon kan rekommendera en bra auktoriserad Volvo verkstad som inte är för dyr. Jag prioriterar dock service, bra jobb och trevligt bemötande framför pris.

Hoppas någon kan komma med några tips
Senast redigerad av 1 Octopussy, redigerad totalt 0 gånger.
av fjalle
#80005
Bilnilsson i Alingsås kan jag rekommendera. Bra pris och bemötande so far!
#80013
Octopussy skrev:Har nu bytt ut min VW Passat mot en Volvo S60 -02.

Innan så lämnade jag alltid in bilen hos DS Bilservice som är en auktoriserad VW verkstad som jag har varit mycket nöjd men. Tyvärr så vill dom helst bara ha in VW eller Audi.

Så nu undrar jag om någon kan rekommendera en bra auktoriserad Volvo verkstad som inte är för dyr. Jag prioriterar dock service, bra jobb och trevligt bemötande framför pris.

Hoppas någon kan komma med några tips.
Landvetterbiltjänst är absolut bäst i göteborgsområdet.

Vi är flertalet som arbetar på Personvagnar som lämnar våra privata bilar där ute för att slippa bilia och stor gbg:s priser.
Bra priser och mycket bra kvalite.
av OrsonGbg
#80023
Bilbiten i Lundby och Torslanda har nog lika bra priser som landvetter. Vet många som är nöjda med dem, finns säkert de som inte är det också. De jobb de gjort på mina bilar har jag varit jättenöjd med.
Användarvisningsbild
av Octopussy
#80243
Är det denna nu menar Branx

Biltjänst i Landvetter AB
Johans väg 1, 438 93 Landvetter Tel. 031-918297, 031-977873
Användarvisningsbild
av andjan
#80301
Det är Biltjänst i Landvetter som gäller!

031-918297

Kan med säkerhet säga att prisbilden där är betydligt bättre där än på Bilbiten. Mycket seriöst ställe med duktiga mekaniker!

Kund där sedan många år!
av OrsonGbg
#80307
andjan skrev:Det är Biltjänst i Landvetter som gäller!

031-918297

Kan med säkerhet säga att prisbilden där är betydligt bättre där än på Bilbiten. Mycket seriöst ställe med duktiga mekaniker!

Kund där sedan många år!
Jaså? När jag frågade var bilbiten några hundringar billigare på 12 000 mila servicen. Sen kostar det ju en slant att åka till Landvetter. Att de är duktiga betvivlar jag ej, det har jag hört av många.
av trzy2
#80404
Tjenare! Det här Bilbiten, vad har dom för telefonnummer och vart ligger det? Försökte googla lite, men hittade bara nåt som sa att det var till för Volvoanställda...? Om det är så, kan någon rekommendera nån annan verkstad i Göteborg (helst på Hisingen, och absolut inte Bilia)? Jag är tyvärr inte villig att åka till Landvetter eller Alingsås.
Användarvisningsbild
av elmuppo
#80458
Octopussy skrev:Är det denna nu menar Branx

Biltjänst i Landvetter AB
Johans väg 1, 438 93 Landvetter Tel. 031-918297, 031-977873
precis!
Användarvisningsbild
av elmuppo
#80461
trzy2 skrev:Tjenare! Det här Bilbiten, vad har dom för telefonnummer och vart ligger det? Försökte googla lite, men hittade bara nåt som sa att det var till för Volvoanställda...? Om det är så, kan någon rekommendera nån annan verkstad i Göteborg (helst på Hisingen, och absolut inte Bilia)? Jag är tyvärr inte villig att åka till Landvetter eller Alingsås.
http://www.cmsgroup.se/

Bra verkstad, aukt. och bra priser.

ligger på hisingen, biskopsgårdens industri område.
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]