Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1188583
Hejsan
Ursäkta för den konstiga rubriken ville försöka få in mycket info så rätt folk ser det direkt

Jag har en volvo XC70 -06
Stereon som sitter i är HU 850

Problemet som har blivit var att när jag startade bilen så kunde jag inte sänka volymen på stereon och hade även svårt att få in kanaler bra på radion. Den hitta dom men det sprackade väldigt mycket.

Valde då att stänga av stereon helt och ha den avstängd.

Då började det "hacka" var 6 sekund i högtalarna och ibland så blir de att en radiokanal hoppar igång på full volym (när stereon är avstängd)

Så min fundering är om någon har haft något liknande eller har något förslag vad man kan göra.
Jag har en gissning att stereon kanske gett upp och spökar till sig eller om de är något med förstärkaren som kan göra det.
Hacket i högtalarna kanske skapas av förstärkaren men dom andra problemen vet jag inte.


Tack på förhand
Mattias
#1475941
Har läst ut felkoder med VIDA - och får inga felkoder alls från något som rör stereon. Bara de som satt sen tidigare (backspegel och lite annat).

Nån som har nån idé hur man ska felsöka och hitta om det är själva radioenheten eller nåt annat som fallerar? Innan man köper en ny eftermarknadsstereo.

Är alltså HU-850 med separat slutsteg.

/Björn

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]