Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bassenr1
Hej jag har en fråga angående min Volvo v70n -01 som går runt men startar ej och jag har frågar runt lite med andra som jag känner som säger att den saknar komp och och gnista som sagt det handlar alltså om en Volvo v70n -01 som går runt det blir ibland avgas knallar ryker från luftburken samt att det luktar typ bensin/startgas sambon min säger att knallar kom från kamaxlarna samt att det kom gnistor där ifrån den fundering jag har är om det bara är att byta topplock eller är det något annat fel, förra ägaren sa att den hade gått slött innan den sluta fungera samt att när dem böt en tändspole så gick den som vanligt igen men sen vart det att den gick slött igen samt att den knackar vid gas pådrag men inte på tomgång jag är lite desperat på att få reda på vad felet är
av Rådlös
Kan du berätta mer om vilka felsök du själv har gjort och kanske fått någon "riktning" på felet? Läs också ut felkoder. Det kan i bästa fall ge en klar riktning att kontrollera.

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]