Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halla
#78515
min bror blev stoppad för det i en flygande besiktning, vilket medförde en varning och en notis som besiktningsmannen ser när det är dags för besiktning och skall då speciellt kolla att det är urkopplat. (kommer inte synas i protokollet som du får.)
Användarvisningsbild
av Morfus
#78645
Om jag nu lägger dom så att effektljusen lyser tillsammans med dimljusen, sätter sätter lamvredet i cupen till siffran 0 så luser inte halvljuset.. men däremot så får man tomt batteri om man glömmer vrida om lampvredet.. går det enkelt att ändra??

(Känns lite som att pillar man på det elektriska så får miljarder felmeddelanden)
Användarvisningsbild
av Morfus
#81176
Tjo igen =)
Har montar 3st Bosch extraljus och kör med volvo´s kabelkit
varav relät är på 40A.
Frågan är om jag kan sätta i 3*100w samt byta säkringen från 20 -> 30A utan problem?? eller får bilens elsystem fnatt då.

//Morfus
Användarvisningsbild
av CarMan
#81187
jag skulle inte byta säkringen.
säkringen är ju avsäkrad mot vas kablar å sånt tål

3 x 100W = 25A rent teoretiekt.

relät är på 40A flra tt det är ett rela som volvo redan har i sitt sortiment.

till största delan så är det utformningen på reflektor & glas som avgör hur ljust det blir! men vist blir det lite ljusare med en 100W mot en 55W , men inte dubbelt så ljust, kanske 10% ljusare.

kör du med 2 100W o en 55:a så hamnar du på 20A
Användarvisningsbild
av Morfus
#81225
Tack för svaret, jag har monterat Bosch rallye 175 och jag kan ju köra med 100w i mitten för dom andra 2 lyser rätt ut i skogen =)

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]