Sida 1 av 2
2.0 eller 2,3 i min t5:a....?
Postat: sön 24 dec 2006, 14:00
av Mattias
Hejsan!
Jag har en volvo v70 t5 -01 som är importerad ifrån Italien.
Och när jag ringde till volvo för att höra om kamrensbyte så sa dom att det kan vara en mindre motor i min T5:a än vad det är i sverige, eftersom att den var importerad.
Låter väldigt konstigt tycker jag, kan detta stämma?
MVH Mattias.
Re: 2.0 eller 2,3 i min t5:a....?
Postat: sön 24 dec 2006, 14:09
av superpackman
Mattias skrev:Hejsan!
Jag har en volvo v70 t5 -01 som är importerad ifrån Italien.
Och när jag ringde till volvo för att höra om kamrensbyte så sa dom att det kan vara en mindre motor i min T5:a än vad det är i sverige, eftersom att den var importerad.
Låter väldigt konstigt tycker jag, kan detta stämma?
MVH Mattias.
Nä det kan stämma, har en kompis han har en c70 2.0t som är ett motor altenativ i Italien, men i sverige är det 2.4T.
Postat: sön 24 dec 2006, 17:44
av MGZTT
I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.
Go' jul!
Postat: sön 24 dec 2006, 21:09
av CarMan
lär motorbetäckningen på kamremskåpan.
där kantilexempel stå B5234
utifrån detta kan vi tala om vilken motor du har
begrepet T5 är en modellbeteckning, vad som ingår i dena "modell" är olika på olika marknader.
italien har ofta 2 liters motorer
Postat: sön 24 dec 2006, 21:12
av greeeken
MGZTT skrev:I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.
Go' jul!
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
Postat: mån 25 dec 2006, 23:34
av Hellrider
greeeken skrev:MGZTT skrev:I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.
Go' jul!
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
öö jaha,,vem har sagt något annat då????
Postat: mån 25 dec 2006, 23:40
av greeeken
Hellrider skrev:greeeken skrev:MGZTT skrev:I sydeuropa, bl a i Italien så bestämmer cylindervolymen vilken skatteklass bilen hamnar i. Därför finns det många specialmodeller för dessa marknader. För Volvos del så har t ex T5 2,0 liters cylindervolym. Gamla S/V70 såldes enbart med 2-litersmotorer med både 10 pch 20 ventiler, med och utan turbo. Även nuvarande modeller har en 2-liters turbofemma på 165 hr istället för "vår" 2,4 170hk.
Go' jul!
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
öö jaha,,vem har sagt något annat då????
Ööö cylinderVOLYM är inte med cylinderANTAL
Postat: mån 25 dec 2006, 23:47
av Hellrider
greeeken skrev:Hellrider skrev:greeeken skrev:
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
öö jaha,,vem har sagt något annat då????
Ööö cylinderVOLYM är inte med cylinderANTAL
nu får du försöka texta så folk fattar,,vad menar du? menar du att cc inte e lika med cylantal?eller vad,,,?isåfall vem har dillat om det???
Postat: mån 25 dec 2006, 23:47
av CarMan
greeeken skrev:Hellrider skrev:greeeken skrev:
Det är hur stor motorn är hur många cc bilen har inte hur mågna cylindrar motorn har.
öö jaha,,vem har sagt något annat då????
Ööö cylinderVOLYM är inte med cylinderANTAL
kan ju bara hålla med Hellrider att det är ingen som sagt nått annat heller. det är bara du som pratar om antal cylindrar & det på ett sätt som om nån annan påstått nått konstigt.
Postat: tis 26 dec 2006, 19:14
av volvos80
garanterat en 2,0T italien har dyrare försäkring med 2,3T samma som 850 T5r italienska t5r har 2,0