Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
v70 2002 automat 23000 mil

bilen beteer sej märkligt, vid gaspådrag vill den dra höger för att när man släpper gasen så "rätar" den upp sej.
provat flertalet gånger på olika vägar.

tagit upp framvagnen och ruckat på hjulen, inget glapp spindelled eller styrleder iaf. Kan det tänkas vara länkarmarna ?
av Mickefix
Då du kollar glapp i dessa leder så gör det då lederna är belastade vilket så inte blir fallet då du lyfter bilen . Kan bli stor skillnad på resultatet. Nästa steg är nog att kolla bussningarna och dess infästning Kom i håg att det är stora krafter här som gäller så att rucka lite ger nog inte så stort resultat så vida det inte är på väg att falla ihop totalt vilket man då med blotta ögat brukar kunna konstatera. glöm inte Kolla upp även hjullagret.
av S80_140HK
Låter som länkarmsbussningar.

Hade samma problem med min S60 D5, vid gaspådrag så drog den så mycket åt höger att man fick sitta och styra emot. När min mekaniker körde upp bilen på lyften så såg man att hjulet flyttade sig bakåt när det blev lite motstånd :lol:
av S80Frälst
S80_140HK skrev:Låter som länkarmsbussningar.

Hade samma problem med min S60 D5, vid gaspådrag så drog den så mycket åt höger att man fick sitta och styra emot. När min mekaniker körde upp bilen på lyften så såg man att hjulet flyttade sig bakåt när det blev lite motstånd :lol:

Samma sak på min V70 n.
Bytte komplett på biltema.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
volvov702002 skrev:va inne på verkstad , dom provkörde, tog upp bilen på lyften....dom hörde ett knakande ljud ifrån vänster fjäderbenslagring....
Jag har kört med totalt slut fjäderbenslagring+fjädersäte ett tag innan jag kom på vad det var och det märktes inte över huvud taget på vägbeteendet. Det bara lät illa.
av volvov702002
Kena skrev:Vet inte vilken modell du har så det kanske du får byta. Ett tips kan ju vara att byta båda samtidigt då de nöts någorlunda lika. http://www.bildelaronline24.se/volvo/v7 ... varstallda

Du köpt därifrån ?
Meyle Antar jag är bra märke , nån skillnad mellan vanliga och HD ?
vad jag förstått skillnad att det är gjutjärn / aluminium ?men är bussningarna detsamma tro?
av Kena
Jepp, handlar det mesta därifrån. Bra priser men tar länge för dem att skicka iväg delar. Beställde tex styrleder i söndags och fick mejl fredag att de skickades. Köpte bromsdelar därifrån i augusti, det tog 11 dagar att få dem till Luleå varv 2 dagars frakt i Sverige. Brukar köpa Lemförder delar.
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]