Sida 1 av 1
Övre dödpunkten
Postat: tis 05 dec 2006, 22:25
av fronta
Var exakt ser man nollningsstrecken vid vevaxeln och dieselpumpen?
E de så stora så man ska kunna se dem?
Hittar en rispa vid vevaxeln o sen står det ju OD på remhjulet. Men vid pumpen?
Postat: tis 05 dec 2006, 23:33
av Sparkz
Märke på svänghjulet, på undersidan.
På pumpen finns det ett streck på huset, fram mot kylet. Märke på baksidan av remhjulet. Det är en bit imellan så det är svårt att se exakt, men det är bara grundinställning. Du får göra en dynamisk pumpinställning efteråt.
För att få kamaxeln rätt tar man loss ventilkåpan och sätter ett specialverktyg i spåret bak i kamaxeln.
Postat: ons 06 dec 2006, 08:00
av fronta
Ingen som har bild på strecken? Särskilt vid pumpen, vet var de borde vara men ser inga?
Postat: ons 06 dec 2006, 17:14
av CarMan
vilken motor? gisar på att du har audi motor, så du vill nolla pumpen.
veven har nolmärkning via stift eller ur fräsning på svänghjulet & detta syns i underkant av växelådans sprängkåpa
kamaxeln nollas med linjal
pumpen nollas med indikatorklocka