Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael-155
Hej alla, är det fler som retar sig på att torkarnas svephastighet är för hög?
Jag tycker att torkaren framför föraren skvätter ut vatten på den nyss avsvepta passargerarsidan på tillbakavägen. Men antar att torkarens hastighet är fast och inte går att ändra via mjukvara, eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
häll i mer spolvätska så dunstar det fortare
Användarvisningsbild
av hemglass
Mikael-155 skrev:Hej alla, är det fler som retar sig på att torkarnas svephastighet är för hög?
Jag tycker att torkaren framför föraren skvätter ut vatten på den nyss avsvepta passargerarsidan på tillbakavägen. Men antar att torkarens hastighet är fast och inte går att ändra via mjukvara, eller?
håller med dig att de sveper fort, men inte så att man tänker något mer på det.... :wink:
Användarvisningsbild
av A80TD
Mikael-155 skrev:Hej alla, är det fler som retar sig på att torkarnas svephastighet är för hög?
Ja, de går faktiskt lite fort för att vara första steget. Har inte tänkt på om de skvätter men mina gnekar och brummar om det blir för lite vatten på rutan. Även när det regnar för mycket för snabbaste intervall.
Å andra sidan uppskattar man det vid omkörning av lastbilar och bussar.

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]