Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjbudda
#1273592
Hej har en v70 01 13000 mil gick perfekt när jag ställde den på kvällen på morgonen när jag startade den märkte jag att ljuset vid växelvälgaren hade slocknat o där D är i displayen var ett sträck o lådan var låst på fyrans växel
av halvgute57
#1273784
Motorlampan lyser alltid på dom äldre bilarna när tcm sätter en permanent felkod,jag jobbar på en aukt.volvovst och vi progammerar inte bilen till något säkerhetsläge,det går inte!
Alla felkoderna måste släckas,ev.en uppgradering av tcm kan va på sin plats.
av Fiskfejset
#1484672
Uppdatering hur det gick med min s60: Bytte flera solenoider samt olja i växellådan. Volvo programmerade och bilen gick att köra utan felkoder dock med lite ryckig växelgång.
Dom efterföljande åren har jag fått larm ett par gånger om året att "växellåda service erfodras" och då släckt larmet och kört vidare. Jag gav upp på att någon skulle kunna lösa problemet vilket är synd då den var mycket trevlig att köra när den väl fungerande, tråkigt dock med den hårda växlingen.

Till slut gav jag bort den gratis och den står idag avställd hos den nya ägaren.

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]

EGR kylare 2,0 D

Har en XC 60 med 4 cyl 2,0 D som larmar på e[…]