- ons 20 apr 2016, 17:45
Hej alla !
Jag är ny här på forumet och jag hoppas jag inte postar detta fel !
Mitt problem då....abs +tracks lampan lyser !
Jag har fått felkoder utlästa på verkstad och är: abs 0022 / abs 0010 / abs 0070:
abs ringen samt sensorn vä fram utbytt men samma fel iaf.
Jag har lött om min abs styrenhet......hittade inga dåliga lödningar men gjorde det ivf för att vara säker på att detta inte var problemet.
Jag har matat abs pumpen med 12 volt och den verkar funka.
Min abs styrbox är ate 8619538 och vad jag har hittat på nätet så är detta den enda styrbox som inte dras med kallödningar.
När jag starar bilen lyser abs lampan och slocknar inte vid färd, dock visar hastighetsmätaren bara upp till 40 km...... efter en liten bits körning så börjar hastighetsmätaren fungera normalt men i samma veva tänds tracks lampan.
Snälla ! hoppas någon som kan hjälpa mig med detta problem
Jag är ny här på forumet och jag hoppas jag inte postar detta fel !
Mitt problem då....abs +tracks lampan lyser !
Jag har fått felkoder utlästa på verkstad och är: abs 0022 / abs 0010 / abs 0070:
abs ringen samt sensorn vä fram utbytt men samma fel iaf.
Jag har lött om min abs styrenhet......hittade inga dåliga lödningar men gjorde det ivf för att vara säker på att detta inte var problemet.
Jag har matat abs pumpen med 12 volt och den verkar funka.
Min abs styrbox är ate 8619538 och vad jag har hittat på nätet så är detta den enda styrbox som inte dras med kallödningar.
När jag starar bilen lyser abs lampan och slocknar inte vid färd, dock visar hastighetsmätaren bara upp till 40 km...... efter en liten bits körning så börjar hastighetsmätaren fungera normalt men i samma veva tänds tracks lampan.
Snälla ! hoppas någon som kan hjälpa mig med detta problem
- By Kenneths