Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som ämnet beskriver har jag en felkod som framkom på besikningen. Felkod 0057, spänningsmatning låg, permanent. Bromssystem.

Problemet är att jag inte kan se den med en OBD2 läsare. I och för sig har jag bara gratis versioner av apparna men borde väl ändå se något, eller?
Skulle vilja släcka den för att se om den återkommer eftersom jag misstänker att den kan framkommit då jag hade ett dåligt batteri för ett antal månader sedan som laddade ur.

Några ideer hur jag hittar koden?

Tack på förhand!
Lundis skrev:Som ämnet beskriver har jag en felkod som framkom på besikningen. Felkod 0057, spänningsmatning låg, permanent. Bromssystem.

Problemet är att jag inte kan se den med en OBD2 läsare. I och för sig har jag bara gratis versioner av apparna men borde väl ändå se något, eller?
Skulle vilja släcka den för att se om den återkommer eftersom jag misstänker att den kan framkommit då jag hade ett dåligt batteri för ett antal månader sedan som laddade ur.

Några ideer hur jag hittar koden?

Tack på förhand!

Hur du hittar koden? Med VIDA eller Autocom

Jag monterade nu armen 'vriden 180 grader', d&arin[…]

Släcka felkod

XC90 2,5T-2003 Har bytt stereo och mycket riktigt[…]

XC60 MY27

Trist att Volvo inte stoppar i ett större bat[…]

Ingen internetanslutning via SIM

Jag stoppade in ett splitter nytt SIM-kort till et[…]