Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1318138
Jag tänkte om det kanske går o byta nån tätning där utan att behöva ta bort styrväxeln. En hel del jobb lär det väl bli iaf.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mhunter
#1451340
Emilio skrev:
Xuri skrev:Plocka bort röret å be någon löda de till dig om de är spräckt / hål ?
Går även att kapa rören å köra me skärringskoppmingar å nån decimeter slang !

Vilket som passar eller ej vet jag inte men hast beroende servo har en elektriskt kontakt på sig vid rattaxeln typ

Problemet är att hålet är precis i kopplingen framme vid snäckan, bakom brickan som håller den på plats. Bytte o-ring två gånger innan jag förstod att det är röret som är sönder
Så man kan inte skarva röret och tyvärr känner jag inte till någon som kan det här med lödning.
Hej, var/hur fick du tag i dessa O-ringar? Satt de på röret eller inne i hålet?
Jag har samma problem på min XC90 (-05), men Bilia har inte o-ringarna... ska försöka leta på hydraul/tätningsfirmor

Reparationer på burk ska du hålla […]

Fick detta svar idag på mail. När det […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]