Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dj62
Min v70-04 2.5t har med många månaders mellanrum visat felkoder,senast vid körning i kraftigt regn..började med antispinn ur funktion,byttes ut mot växellåda,service erfordras..detta försvann efter nån mils körning.I morse var det plötsligt bromsfel stanna snarast,elektronikfel..jag stannade motorn och sen ville den inte starta,allehanda felkoder visades under startförsök men efter att ha kopplat från batteriet så går den normalt igen.
Samma sak hände för drygt ett år och många mil sedan. Så i var bör man starta felsökningen? Om det är fukt/kontaktproblem var sitter det särkilt utsatta kontaktstycken? Att byta databoxar är dyrt och är det dessutom inte 100% säkert att det är där felet sitter?

Någon med liknande erfarenheter inforumet?
Ytterst tacksam för svar!
/J
av Mobbe
Hände mig något liknande häromdagen. Helt plötsligt över ett farthinder efter sväng i en rondell. Bilen gick in i felsäkert läge. Motorstyrning service erfordras tändes. Stannade stängde av motorn och startade. Nu gick den normalt igen. Kollade felkoder när jag kom hem. -13 stycken!! Nollställde och har sedan dess "bara" en irriterande kvarvarande ECM 26F0.

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]

Hjälpfjäder till koppling

Beställde en ny fjäder igår p&arin[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det hade[…]