- sön 21 jun 2015, 19:17
Hej hej!
Jag är nu en ny Volvo ägare av en V70N 2,4 2005 som har gått ca 21000 mil.
Jag har fått en felkod P0441 som betyder att det är ett felaktigt spolflöde i Evap-systemet.
Jag såg att tanklocket var sprucket och bytte det, släckte felkoden men dök upp igen.
Har försökt leta reda på avdunstingsventilen (purge valve) för att kolla att slangarna ser hela ut.
Fråga 1: Sitter den under insugningsgrenröret?
Fråga 2: Måste man plocka bort insugnings grenröret för att komma åt den?
Fråga 3: Vad är andra lämpliga åtgärder?
När jag öppnar bensinlocket så hör jag inget pysande ljud så någonstans är det en läcka kan jag tänka mig eller en öppen Purge valve.
Jag ska lyfta bilen och titta ordentligt under att alla slängar ser hela ut nära kolkanistern.
Något mer att tipsa mig om?
Mvh
Gustav
Jag är nu en ny Volvo ägare av en V70N 2,4 2005 som har gått ca 21000 mil.
Jag har fått en felkod P0441 som betyder att det är ett felaktigt spolflöde i Evap-systemet.
Jag såg att tanklocket var sprucket och bytte det, släckte felkoden men dök upp igen.
Har försökt leta reda på avdunstingsventilen (purge valve) för att kolla att slangarna ser hela ut.
Fråga 1: Sitter den under insugningsgrenröret?
Fråga 2: Måste man plocka bort insugnings grenröret för att komma åt den?
Fråga 3: Vad är andra lämpliga åtgärder?
När jag öppnar bensinlocket så hör jag inget pysande ljud så någonstans är det en läcka kan jag tänka mig eller en öppen Purge valve.
Jag ska lyfta bilen och titta ordentligt under att alla slängar ser hela ut nära kolkanistern.
Något mer att tipsa mig om?
Mvh
Gustav
- By atteatte