Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rokla
Var på besiktningen idag, och min awd funkar inte, (har inte gjort sen jag köpte bilen) Killen på besiktningen sa att till 99 % var det oljepumpen vid bakaxeln en Haldex som är trasig. Och då är frågan, var får man tag på en sån till vettigt pris ? och hur gör man för att byta ? är det svårt ?
Årsmodel ????, til min som är en 06 model, ligger det ca på 3200kr ved meca, dett är for pumpa och filter, dumt att köba beganat, men är det haldexen i bagakslen, så ligger dett på 8-10.000kr beganget :( , så få dett kollet upp först hos en mekaniker, jag mener Volvo tager ca 14-16 timer, for att fixe dett med bagakslen.
rokla skrev:Var på besiktningen idag, och min awd funkar inte, (har inte gjort sen jag köpte bilen) Killen på besiktningen sa att till 99 % var det oljepumpen vid bakaxeln en Haldex som är trasig. Och då är frågan, var får man tag på en sån till vettigt pris ? och hur gör man för att byta ? är det svårt ?

Vad har du för årsmodell och hur långt har bilen gått? Har den inte gått över 10000 mil
så går det på bilförsäkring. Då blir det bara självrisken du betalar :)
Volvo 744 GL årsmodell 1990

Du får googla runt. Har för mig att det[…]

Hej, Vad är detta för grunka mitt uppe […]

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]