Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oaw
Hej!

Jag har en s60 -01 där mätaren står på 3800 mil. Har just köpt den av ägaren som haft bilen sedan den var en månad gammal. Bilen är servad enligt plan men inte på Bilia (volvoverkstad).

Jag undrar nu om det går att kontrollera så att mätarställningen verkligen stämmer. Går det verkligen att fejka mätarställningen??

Har någon några kloka förslag?

MVH

O
Användarvisningsbild
av eccy243
PM:a reg. nr till branx..!
Användarvisningsbild
av greeeken
oaw skrev:Hej!

Jag har en s60 -01 där mätaren står på 3800 mil. Har just köpt den av ägaren som haft bilen sedan den var en månad gammal. Bilen är servad enligt plan men inte på Bilia (volvoverkstad).

Jag undrar nu om det går att kontrollera så att mätarställningen verkligen stämmer. Går det verkligen att fejka mätarställningen??

Har någon några kloka förslag?

MVH

O
Det är jätte enkelt att vrida etbax mätaren.
Ett tipps är att kolla med verstan som bilen varit inne hos, dom har skrivit ner mätarställnigen vid varje service kollla även med bilprovningen där står oxå senaste mätarställning
av oaw
Vad är branx??
av Moody
oaw skrev:Vad är branx??
Ingen aning, men det finns en användare med det namnet här på forumet
av tupac_z
åk in till vilken volvo verkstad som helst. dom kollar upp det genom att koppla in en dator i motorn och sedan så får dem fra exakt antelt mil bilen rullat. jag bad killen jag köpte bilen av att göra detta innan jag köpte bilen för att vara säker på att de inte va nåt fiffel på gång med bilen, vilket det inte var:)
av rolle83
jag hade ringt volvo verstad o bilprovningen som dom nämnt ovan :)

Nu är det uppenbart att du hittar på.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]