Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas86
Tja!
Har kollat lite bland trådarna men kan inte hitta just detta.
Jag har en S60-02, efter en körning i ordentligt regn så la höger halvljuset(xenon) av på höger sida.
Ett litet tag så lös den vid start men slocknade efter några sekunder bara. Jag hade bilen i ett garage en hel helg med värme fläkt på i full styrka för att torka eventuellt fukt, men det funkar fortfarande inte, har köpt ny lampa och provat.
det går ju inte att mäta 12V i uttaget eftersom det är xenon.
har någon nått tips på var det kan vara fel eller smitit in fukt. eftersom jag provat med ny lampa så borde jag ju inte ens få fram ström till lyktan...

Tack på förhand för svar! =)
av Jonas_latt
Styrenheten som styr xenonet sitter under strålkastare.
Kass plasering all fukt som hamnar i strålkastare rinner ner till styrenheten.
Vanligt fel tyvärr. Och rätt krångligt att få loss. Har man tur kan man tvätta av allt med elektronik spray och kanske funkar igen. Men ofta är det kört. Kostar dock en del.
Kan också va styrenheten som lampan sitter i stoppad i.
Sån har jag liggandes som du kan köpa billigt☺.
Kan ha en sån styrenhet som sitter under strålkastaren också.
av Jonas86
Tack! =)
jag ska plocka ner strålkastarna i veckan, vilket det verkar vara det enda sättet att komma åt allt eftersom allt sitter in under lycktan.
Hör jätte gärna av mej om jag upptäcker om det är nått fel på det du hade hemma! =)
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]