Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
#75213
henka35 skrev:Jag kan varmt rekommendera xenonkungen.se. Mycket bra firma att ha att göra med. Snabba och bra leveranser. Komihåg att köpa "shunten" för att fixa felmeddelandet för halvljusen.

/Henrik
Det är ju tur för xenonkungen att det finns folk som gör shunten åt dom
va kostar dom hos xenonkungen=?
Användarvisningsbild
av greeeken
#75214
mulb skrev:Tack för informationen!

Ok, nu får jag införskaffa en konventering!

Nu har ju Xenonkungen julledigt... :???:

Finns det andra leverantörer ni kan rekomendera?

Är det tex skillnad på 6000K från Xenonkungen och andra leverantörer när det gäller färgen? Eller är 6000K något som är likt för alla?

Kan det hätr vara något tror ni? http://www.dioder.se/shop/productlist.asp?Id=56

Eller detta? http://www.ledtek.se/shop/show_product. ... hop%2Fshow%
Kolla på Ebay
av mulb
#75392
Shunten kostar 225:-

Jag tänkte lägga en beställning på xenonkungen ändå men blev helt vimsig av det här med H7 och H7R? Vad ska jag ha? Är lite trött nu... :???: ...

Det var ju hemskt billigt på ebay! Halva priset! Är de bra måntro?
Användarvisningsbild
av greeeken
#75397
mulb skrev:Shunten kostar 225:-

Jag tänkte lägga en beställning på xenonkungen ändå men blev helt vimsig av det här med H7 och H7R? Vad ska jag ha? Är lite trött nu... :???: ...

Det var ju hemskt billigt på ebay! Halva priset! Är de bra måntro?
225? ja köpte min för 100
Dom får sina för under 100 lappen ,snacka om att ra ut priser
av zenobia
#75415
greeeken skrev:[225? ja köpte min för 100
Dom får sina för under 100 lappen ,snacka om att ra ut priser
Jag fick min gratis... skall man vara petnoga så fick jag faktiskt betalt tom...
8)
av timebandit
#79778
Alltid roligt å läsa diskutioner om Xenon... Många som tycker olika här...

Sålänge som människan har "valmöjligheter" så kommer folk göra som dem själva vill. Själv har eftermonterat Xenon i halvljuset på min V70 1998 och är nöjd.
Att man bländas mer av detta än vanliga dimljus tycker jag inte.

Radicast säljer också xenonkit för en bra peng och är trevliga å snabba. Dessutom är dem anpassade till Volvobilarna för att felmeddelanden inte skall uppstå.
Även som ett plus är att man kan lämna tillbaks hela xenonkittet om man inte är nöjd och få alla pengarna tillbaks.

Xenonkungens nya 55W xenon kommer jag köpa i nu nästa vecka till helljuset.... Hoppas det blir märkbart bättre. Så kanske man kan ta bort dem fula hella extraljusen...
av S60AWD2.5T
#79806
timebandit skrev:Alltid roligt å läsa diskutioner om Xenon... Många som tycker olika här...

Sålänge som människan har "valmöjligheter" så kommer folk göra som dem själva vill. Själv har eftermonterat Xenon i halvljuset på min V70 1998 och är nöjd.
Att man bländas mer av detta än vanliga dimljus tycker jag inte.

Radicast säljer också xenonkit för en bra peng och är trevliga å snabba. Dessutom är dem anpassade till Volvobilarna för att felmeddelanden inte skall uppstå.
Även som ett plus är att man kan lämna tillbaks hela xenonkittet om man inte är nöjd och få alla pengarna tillbaks.

Xenonkungens nya 55W xenon kommer jag köpa i nu nästa vecka till helljuset.... Hoppas det blir märkbart bättre. Så kanske man kan ta bort dem fula hella extraljusen...
Jag tycker oftast att dimljus bländas när det är mörkt och INTE dimma.
Det är väl därför det är förbjudet. Sedan säger du att dina xenon halvljus inte bländar mer än dessa??? :shock:
Användarvisningsbild
av greeeken
#79818
timebandit skrev:Alltid roligt å läsa diskutioner om Xenon... Många som tycker olika här...

Sålänge som människan har "valmöjligheter" så kommer folk göra som dem själva vill. Själv har eftermonterat Xenon i halvljuset på min V70 1998 och är nöjd.
Att man bländas mer av detta än vanliga dimljus tycker jag inte.

Radicast säljer också xenonkit för en bra peng och är trevliga å snabba. Dessutom är dem anpassade till Volvobilarna för att felmeddelanden inte skall uppstå.
Även som ett plus är att man kan lämna tillbaks hela xenonkittet om man inte är nöjd och få alla pengarna tillbaks.

Xenonkungens nya 55W xenon kommer jag köpa i nu nästa vecka till helljuset.... Hoppas det blir märkbart bättre. Så kanske man kan ta bort dem fula hella extraljusen...
Återkom gärna med hur 55w xenonen fungerar.
av timebandit
#80475
S60AWD2.5T skrev: Sedan säger du att dina xenon halvljus inte bländar mer än dessa??? :shock:
Jag har då aldrig lyckats bli ordentligt bländad av någon typ av xenon (ännu) därav att jag tycker Dimljus e värre...
Mina xenon i halvljuset bländar nog mindre än många dimljus då jag kör med nedställda ljus för att minska bländningsrisken.
greeeken skrev: Återkom gärna med hur 55w xenonen fungerar.
Fick äntligen hem Xenonkungen's 55w Power HID 5000... Har tyvärr ingen möjlighet å installera det föränns imorgon nångång.
Skall man gå på Xenonkungen's löfte så borde jag få 3-4ggr mer ljus än mina halogen så det återstår å se =)

Återkommer med resultatet.

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]