Bytte luftfilter på min S6o...
Postat: ons 23 aug 2006, 16:49
Hej!
jag har en S60 2,4 T Som jag har chippat. Efter de har jag också satt in en dumpventil. Det funkade hur bra som helst, tills jag skulle byta mitt luftfilter mot ett öppet.
För att få in röret från de nya luftfilter in där de gamla satt var jag tvungen att ta bort ett av de 2 näten, som antagligen skyddar så att inte skit kommer förbi. Var även tvungen att skava lite i de befintliga rörat för att få in de nya.
Efter detta har min kärra krånglat en del. Den bara dör när jag bromsar in lite, ofta i samband med en kurva (inte alltid, men ca.2 ggr/dag). Lite äckligt med tanke på att sevon lägger av.. Man får vri om nycken igen för att få igång den..
jag vet inte vad problemet är, men jag misstänker att luftmassemätaren kan ha fått sig ett spel. För kontakten till lmm sitter ju pricis vid de röret jag pilla med..
Någon som har en aning vad som har hänt eller vad jag ska göra?
MVH Chrille
jag har en S60 2,4 T Som jag har chippat. Efter de har jag också satt in en dumpventil. Det funkade hur bra som helst, tills jag skulle byta mitt luftfilter mot ett öppet.
För att få in röret från de nya luftfilter in där de gamla satt var jag tvungen att ta bort ett av de 2 näten, som antagligen skyddar så att inte skit kommer förbi. Var även tvungen att skava lite i de befintliga rörat för att få in de nya.
Efter detta har min kärra krånglat en del. Den bara dör när jag bromsar in lite, ofta i samband med en kurva (inte alltid, men ca.2 ggr/dag). Lite äckligt med tanke på att sevon lägger av.. Man får vri om nycken igen för att få igång den..
jag vet inte vad problemet är, men jag misstänker att luftmassemätaren kan ha fått sig ett spel. För kontakten till lmm sitter ju pricis vid de röret jag pilla med..
Någon som har en aning vad som har hänt eller vad jag ska göra?
MVH Chrille